Pages

Diberdayakan oleh Blogger.

Example Problems And Understanding fektifitas and efficiency


1.EXAMPLE PROBLEMS WITH FINALIZED THE MANAGEMENT

My name is Buge Temas Miko, I come from Central Aceh, from the first problems that exist in my life is I can not divide my time properly be exact since I started in junior high school class 3. I often wake up late, stalling for time when given task, doing something is not fast and on time is ultimately detrimental to my own aya rank 25 at the time of 5th semester in junior high, I began to realize and try to fix all and alhamdullilah I get the result.

But unfortunately things like that happen again when I attended a vocational school class, I again arrived late, dressed in sloppy, lazy, even when teachers had entered the classroom I was still able to go to the school canteen, stupid thing I ever did in life I repeat again, even though I know what I do will come back give depth to my loss, but because the influence of my friends do not care about all that, I do not care about my time wasted, adding to age with all the futility, but one thing to remember though my rogue and can not divide their time, I am not the person who wants to use drugs and drink booze so bad but far from the drug.

The impact of everything I do begin to look at the semester beginning in SMK I do not get any rate, when my parents know my parents are angry even my mother cry since then I started to fix my attitude could not manage my life well, I began to reduce to do things that are not too important for me, coming to school on time, collect duties on time, began to dress neatly, I changed my way of thinking of just having a good time to be thinking about the future, I began to improve the management of my life , began to divide my time between playing with learning and other activities.

But to change something that has become the blood in my life is not easy sometimes the influence of friends makes me want to do things the same way again, his lucky because my strong intention to improve my life became better again, I do not care who invited all my friends except when the time comes.

It is great if you could manage to live well, the result since the second half until the last semester I was never out of the top 10 and I was the only man who entered ranked 10 on my local until the end of the semester, enough to make parents I'm not angry, with good time management I can get my desire from childhood that is becoming Force Heritage flag raisers, although not to the national level, I am proud to be a native son who elected to become Paskibraka in my hometown of Central City Kab.Aceh Takengon. all that I got because I was able to divide my time well, managing my life well, which makes my life more meaningful.

Thank you

2.UNDERSTANDING EFFECTIVENESS AND EFFICIENCY

Some Understanding Effectiveness

Effective achievement of results in accordance with the objectives as set out.


Sondang P. Siagian (2001: 24) gives the following definition:

Effectiveness is the utilization of resources, facilities and infrastructure in
certain number who consciously set out earlier to produce
number of goods for services activities slayings. Demonstrate the effectiveness
achieved success in terms of whether or not targets. If the results
activities closer to the target, means higher effectiveness.

Abdurahmat (2003:92)
Effectiveness is utilization resources, facilities and infrastructure in a certain amount that consciously set out to produce a number of previous work on time.

Hidayat (1986) which explains that:
Effectiveness is a measure that states how far the target
(Quantity, quality and time) is achieved. Where the greater percentage
targets are achieved, the higher its effectiveness.

Schemerhon John R. Jr. (1986:35) is as follows:
Effectiveness is the achievement of the target output as measured by
comparing the output of the budget or should (OA) with output
realized or actual (OS), if (OA)> (OS) is called effective.

Budi Prasetyo Saksono (1984) are:
Effectiveness is the extent of attachment of output achieved by
expected output from a number of inputs.

Some understanding Efficiency

Efficiency is the best comparison between an activity with the results. By this definition, the efficiency consists of two elements, namely the activities and outcomes of these activities.
Efficiency is a measure of success is judged in terms of magnitude
resource / cost to achieve the result of activities undertaken.

Understanding the efficiency according to Mulyamah (1987, 3), namely: "Efficiency is a measure of comparing the plans for using input with the use of which is realized or other word use actual.

In my opinion, effectiveness is an activity or work performed by a person or group of persons who at the end of its work in accordance with what has been established previously or in other words according to the planned time previous.whereas efficiency is something of activities or the work that was done by someone or group of persons related to yield optimal results with not waste much time in the process of workmanship effective.But not necessarily vice versa efficient and efficient is not necessarily effective, so it is not easy to do things effectively and efficiently work with, it took a professional human resources in order to get the job done effectively and efficiently. 


1.CONTOH PERMASALAHAN YANG DISELESAIKAN DENGAN MANAJEMEN

Nama saya Buge Temas Miko,saya berasal dari Aceh Tengah,dari dulu permasalahan yang ada dalam hidup saya adalah saya tidak bisa membagi waktu saya dengan baik tepatnya dimulai sejak saya bersekolah di tingkat SMP kelas 3 .Saya sering terlambat bangun,mengulur-ulur waktu jika diberikan tugas,mengerjakan sesuatu tidak cepat dan tepat pada waktunya yang akhirnya merugikan saya sendiri aya mendapat peringkat 25 pada saat semester 5 di SMP,saya mulai sadar dan mencoba memperbaiki semua dan alhamdullilah saya mendapatkan hasilnya.
Tetapi sayang hal seperti itu terulang kembali disaat saya bersekolah di SMK kelas 1,saya kembali datang terlambat,berpakaian tidak rapi,malas,bahkan disaat guru sudah memasuki ruang kelas saya masih bisa untuk pergi ke kantin sekolah,hal bodoh yang pernah saya lakukan di hidup saya terulang kembali,walaupun sebenarnya saya tau apa yang saya lakukan akan kembali mambuat saya rugi,tetapi karna pengaruh teman-teman saya tidak memperdulikan semua itu,saya tidak peduli waktu saya terbuang sia-sia,menambah umur dengan ke sia-siaan, tapi satu hal yang harus diingat walaupun saya nakal dan tidak bisa membagi waktu,saya bukan orang yang mau menggunakan narkoba dan minuman-minuman keras jadi nakal tapi jauh dari narkoba.
Dampak dari semua yang saya lakukan mulai terlihat di semester awal di SMK saya tidak mendapat peringkat apapun,saat orang tua saya tau orang tua saya marah bahkan ibu saya menangis sejak saat itu saya mulai memperbaiki sikap saya yang tidak bisa memanajemen hidup saya dengan baik,saya mulai mengurangi melakukan hal-hal yang tidak terlalu penting bagi saya,datang kesekolah tepat waktu,mengumpulkan tugas tepat pada waktunya,mulai berpakaian rapi,saya merubah cara berfikir saya dari hanya ingin bersenang-senang menjadi memikirkan masa depan,saya mulai memperbaiki manajemen hidup saya,mulai membagi waktu saya antara bermain dengan belajar serta kegiatan lainnya.

Tetapi merubah sesuatu yang sudah menjadi darah dalam hidup saya tidaklah mudah terkadang pengaruh dari teman membuat saya ingin melakukan hal seperti dulu lagi,untung nya karna niat saya yang kuat ingin memperbaiki hidup saya menjadi lebih baik lagi,saya tidak memperdulikan semua yang diajak teman saya kecuali disaat waktunya tiba.

Ternyata sangat menyenangkan jika bisa memanajemen hidup dengan baik,hasilnya semenjak semester 2 sampai semester terakhir saya  tidak pernah keluar dari peringkat 10 besar dan saya satu-satunya laki-laki yang masuk peringkat 10 besar di lokal saya sampai akhir semester,cukup untuk membuat orang tua saya tidak marah,dengan manajemen waktu yang baik saya bisa mendapatkan keinginan saya dari kecil yaitu menjadi Pasukan Pengibar Bendera Pusaka walaupun tidak untuk tingkat nasional,saya bangga menjadi putra daerah yang terpilih untuk menjadi Paskibraka di daerah asal saya di Kota Takengon Kab.Aceh Tengah.semua itu saya dapatkan karena saya sudah bisa membagi waktu saya dengan baik,memanajemen hidup saya dengan baik,yang membuat hidup saya menjadi lebih berarti.

Terima Kasih

2.PENGERTIAN EFEKTIFITAS DAN EFISIENSI

Beberapa Pengertian Efektifitas
Efektif adalah pencapaian hasil yang sesuai dengan tujuan seperti yang telah ditetapkan.

Sondang P. Siagian (2001 : 24) memberikan definisi sebagai berikut :
Efektivitas adalah pemanfaatan sumber daya, sarana dan prasarana dalam
jumlah tertentu yang secara sadar ditetapkan sebelumnya untuk menghasilkan
sejumlah barang atas jasa kegiatan yang dijalankannya. Efektivitas menunjukan
keberhasilan dari segi tercapai tidaknya sasaran yang telah ditetapkan. Jika hasil
kegiatan semakin mendekati sasaran, berarti makin tinggi efektivitasnya.

Abdurahmat (2003:92)
Efektivitas adalah pemanpaatan sumber daya, sarana dan prasarana dalam jumlah tertentu yang secara sadar ditetapkan sebelumnya untuk menghasilkan sejumlah pekerjaan tepat pada waktunya.

Hidayat (1986) yang menjelaskan bahwa :
Efektifitas adalah suatu ukuran yang menyatakan seberapa jauh target
(kuantitas,kualitas dan waktu) telah tercapai. Dimana makin besar presentase
target yang dicapai, makin tinggi efektifitasnya.

Schemerhon John R. Jr. (1986:35) adalah sebagai berikut :
Efektifitas adalah pencapaian target output yang diukur dengan cara
membandingkan output anggaran atau seharusnya (OA) dengan output
realisasi atau sesungguhnya (OS), jika (OA) > (OS) disebut efektif.

Prasetyo Budi Saksono (1984) adalah :
Efektifitas adalah seberapa besar tingkat kelekatan output yang dicapai dengan
output yang diharapkan dari sejumlah input.

Beberapa pengertian Efisiensi
Efisiensi adalah perbandingan terbaik antara suatu kegiatan dengan hasilnya. Menurut
definisi ini, efisiensi terdiri atas 2 unsur yaitu kegiatan dan hasil dari kegiatan tersebut.
Efisiensi merupakan suatu ukuran keberhasilan yang dinilai dari segi besarnya
sumber/biaya untuk mencapai hasil dari kegiatan yang dijalankan.

Pengertian efisiensi menurut Mulyamah (1987;3) yaitu: “Efisiensi merupakan suatu ukuran dalam membandingkan rencana penggunaan masukan dengan penggunaan yang direalisasikan atau perkataam lain penggunaan yang sebenarnya

Menurut saya, Efektifitas adalah suatu kegiatan atau pekerjaan yang dilakukan oleh seseorang atau sekelompok orang yang pada akhir kerjanya sesuai dengan apa yang  telah ditetapkan sebelumnya atau dengan kata lain sesuai dengan waktu yang direncanakan sebelumnya.sedangkan efisiensi adalah sesuatu kegiatan atau pekerjaan yang di kerjakan oleh seseorang atau sekelompok orang yang  berkaitan dengan menghasilkan hasil yang optimal dengan tidak membuang banyak waktu dalam  proses pengerjaannya.Tetapi efektif belum tentu efisien dan begitu juga sebaliknya efisien belum tentu efektif,jadi tidak mudah untuk mengerjakan sesuatu pekerjaan dengan efektif dan efisien,butuh sumber daya manusia profesional agar dapat menyelesaikan pekerjaan dengan efektif dan efisien.




0 comments: